Zoekmachine optimalisatie

Dat goed vindbaar zijn in zoekmachines belangrijk is, weet je misschien al. Maar hoe komt het dat jouw concurrent wel bovenaan verschijnt in de zoekresultaten en jouw website niet? Door zoekmachine optimalisatie kun je hierin verandering brengen.

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Het inrichten van een website zodat deze beter vindbaar is in zoekmachines, wordt zoekmachine optimalisatie (SEO) genoemd. Wanneer iemand zoekt op specifieke woorden en deze aansluiten op jouw vakgebied, zal jouw website als relevant zoekresultaat naar boven komen.

Aspecten zoals tekst, gebruiksvriendelijkheid en links spelen hier een rol in. Echter wanneer jouw website SEO-onvriendelijk is, zal deze niet als relevant herkent worden en lager in de zoekresultaten komen. De meeste mensen kijken niet verder dan de eerste drie pagina’s van de zoekresultaten.

Het is dus belangrijk om hier tussen te staan zodat bezoekers op jouw website klikken, in plaats van de website van jouw concurrent.

Een duurzame investering

Het duurt een tijdje voordat de resultaten van de zoekmachine optimalisatie zichtbaar zijn. De effecten hiervan zijn echter wel duurzaam. Is je website eenmaal goed vindbaar, dan blijft dit ook op langer termijn het geval. In tegenstelling tot bij adverteren.

De grootste voordelen van zoekmachine optimalisatie zijn de grotere naamsbekendheid en meer website bezoekers. Deze bezoekers zijn ook nog eens relevant omdat zij opzoek zijn naar jouw product of dienst. Dit levert een hogere conversie op wat meer omzet zal betekenen.

De resultaten die je boekt met SEO zijn ook nog eens meetbaar waardoor verder optimaliseren mogelijk is. Zo haal je het beste uit jouw marketingbudget. Wil je toch direct resultaat, dan is zoekmachine adverteren (SEA) misschien iets voor jou. Een combinatie van beiden levert zelfs synergie op!

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?