Zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren

Jouw website is gebruiksvriendelijk en je hebt veel meer te bieden dan jouw concurrenten. Misschien heb je zelfs al gedacht aan zoekmachineoptimalisatie (SEO). Echter wil dit nog niet zeggen dat potentiële klanten jouw website weten te vinden. Met het adverteren in zoekmachines help je hen een handje op weg.

Wat is zoekmachine adverteren?

Naast e-mailen wordt het internet vooral gebruikt om dingen op te zoeken. Ben je op zoek naar een nieuwe waterkoker, dan is de eerste stap vaak informatie winnen via een zoekmachine. Zoekmachines, met name Google, zijn daarom erg geschikt om jouw dienst of product aan de man te brengen.

Door hierop te adverteren, zorg je ervoor dat je goed zichtbaar bent in de zoekresultaten. Je komt immers altijd op een prominente plek terecht. Dit wordt ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd. Grote voordelen: meer bezoekers, grotere naamsbekendheid en direct resultaat.

Veel resultaat voor weinig

Zoekmachine-adverteren heeft vele voordelen. Naast het vergroten van de naamsbekendheid en het aantrekken van meer bezoekers kun je vooral zeer gericht adverteren. De kans dat een ondernemer mensen uit Limburg wil trekken naar zijn kapperszaak in Amsterdam, is klein.

Jouw advertentie wordt gelukkig enkel getoond wanneer deze relevant is voor de zoekopdracht. Een ander voordeel is de meetbaarheid van SEA. Hierdoor zie je welke advertenties zijn vruchten afwerpen en welke niet waardoor je de campagne steeds kunt optimaliseren. Wel zo kosteneffectief.

Om het maximale uit je budget te halen is het verstandig om eerst een zoekwoord analyse te doen. Dit kan het beste via de zoekwoordplanner van Google Ads. Op deze manier zie je precies hoeveel mensen er gemiddeld per maand naar een zoekwoord zoeken en hoeveel de kosten per klik ongeveer zullen zijn.

Bijna te mooi om waar te zijn, of niet?

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, toch? Echter kan SEA minder goed werken indien de verwijzende pagina’s in de advertentie (landingspagina’s) niet overeenkomen met de verwachting van de bezoeker. Hierdoor is de kans groot dat de bezoeker direct weer verder hopt naar een andere website en je dus een potentiële klant misloopt. Zo zijn er meer aspecten waarmee men rekening dient te houden.

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?