Online marketing Conversie Optimalisatie (CRO)

Conversie Optimalisatie (CRO)

Aan de hand van data- en gedragsanalyses en testen worden nieuwe inzichten opgedaan en vervolgens toegepast om het resultaat op de website te verbeteren.

Krijg je veel bezoekers maar levert het nog maar weinig op? Het is dan goed om te kijken naar de conversie. Met conversies bedoelen we meer leads, meer aanvragen, meer kliks, meer omzet, etc.

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van het rendement van een website. Het is een proces waarbij aan de hand van data- en gedragsanalyses en testen nieuwe inzichten worden opgedaan. Deze worden vervolgens toegepast om het resultaat op de website te verbeteren.

  1. Data analyse

    De eerste fase van het conversie optimalisatie traject heeft betrekking op de data analyse. De data analyse wordt uitgevoerd om de knelpunten binnen je website te ontdekken. Op deze wijze brengen we de knelpunten in kaart om het CRO traject tot het gewenste resultaat te leiden.

    Binnen deze fase wordt nauw samengewerkt met de designer, developer en opdrachtgever. Hierdoor kunnen de uiteindelijke beslissingen genoeg draagvlak vinden. Dat is belangrijk wanneer mogelijk aanpassingen getest gaan worden op de website middels een A/B-test.

  2. Gedragsanalyse

    Tijdens de tweede fase van conversie optimalisatie worden verschillende tools ingericht om de gedragsanalyse op je website te faciliteren. Op basis van de data-analyse zijn knelpunten geïdentificeerd. Tijdens fase 2 is het zaak om inzichtelijk te krijgen wat hier daadwerkelijk aan de hand is en waarom de data is zoals deze is. Welke indruk krijgt een gebruiker bijvoorbeeld en hoe gebruiksvriendelijk is je website.

  3. User Surveys

    Vind een gebruiker wat hij zoekt op je website? Dat vragen we uit voor de juiste inzichten.Wij werken met Hotjar, om te achterhalen of de bezoeker zaken mist die de conversie kans verlagen.

  4. A/B testen

    Tijdens dit onderdeel worden de A/B testen opgezet. Het testen van de aanpassingen is een belangrijke fase in het conversie optimalisatie proces. Door de eerdere data – gedragsanalyse weten wij hoe we het aantal conversies kunnen verhogen, maar uiteindelijk geeft testen de doorslag.

  5. Meten en optimaliseren

    De test heeft voldoende data geanalyseerd en de resultaten zijn binnen. Welke variant werkt het best? We implementeren de aanpassingen en herhalen dit proces.

Online succes wacht op je

Haal meer resultaat uit conversie optimalisatie (CRO).