Online marketing Social Media Marketing

Social Media Marketing

Je kan social media niet meer wegdenken uit ons dagelijks leven en het krijgt daarom bij organisaties een steeds groter aandeel in de marketingmix.

Wanneer je potentiële klanten wil bereiken op social media, heb je 2 opties:

Organisch bereik. Je plaatst een onbetaald bericht op je social kanaal. Dit bericht is alleen te zien voor je volgers. Het is echter niet zo dat al je volgers dit bericht zien.

Met advertenties bereik je ook potentiële klanten die je bedrijf nog niet kennen. Door te targeten op basis van interesses, functie of leeftijd, trek je nieuwe klanten aan die relevant zijn.

Adverteren kan op social media kanalen zoals LinkedIn, Instagram, YouTube en Facebook.

  1. Inventariseren

    We bespreken wat je wilt bereiken met social media. Wat zijn je doelstellingen? Wie is je doelgroep? Hoe wil je ze bereiken? Hoeveel tijd wil je zelf in social media steken?

    Ook bespreken we de insteek van de samenwerking: gaan wij enkel advies geven of nemen we ook werkzaamheden over?

  2. Kaders bepalen

    Als we meer kennis over jouw doelgroep hebben weten we hoe we ze moeten benaderen. We gaan de campagne in hoofdlijnen vormgeven, content bepalen, budget en duur campagne afstemmen. Wij betrekken je natuurlijk in dit proces.

  3. Campagne

    Als het inzichtelijk is wie de potentiële klanten zijn en hoe we deze klanten aan gaan spreken, dan kan de campagne worden klaargezet. De advertentieteksten worden gemaakt en de uitingen geplaatst.

    Loopt er al een campagne? Dan bekijken we of het optimaal is ingericht.

  4. Rapportage, analyse en optimalisatie

    De voortgang en resultaten van de campagne worden goed geanalyseerd. Het optimaliseren en aanpassen van de campagne komt dagelijks terug. Alleen zo behalen we een zo hoog mogelijk rendement.

Online succes wacht op je

Haal ook meer resultaat uit social media marketing.