Meta title

Je krijgt vaak maar één kans om een goede eerste indruk te maken. Kom je op slippers binnen op een formele gelegenheid, dan zal dit als niet gepast worden ervaren. Jouw collega’s die wel gekleed zijn volgens de dress-code hebben wellicht meer succes.

Ook in de zoekresultaten van zoekmachines moet de eerste indruk van jouw pagina passend en relevant zijn. De meta title of title tag is de titel van een resultaat en springt het meest in het oog. De meta description kan jouw titel ondersteunen.

Met een goed geschreven titel haal je een stuk meer website bezoekers binnen. Hier aandacht aan besteden is dus zeker de moeite waard.

Heeft de title tag invloed op zoekmachine optimalisatie?

De meta title wordt vaak gezien als een metatag, maar is eigenlijk een HTML-tag. De titel is een hulpstukje voor zoekmachines om te zien waar jouw pagina over gaat. Ook gebruikers van de zoekmachine zien dan direct of jouw website voor hen relevant is of niet.

Hoe meer mensen vervolgens op jouw pagina klikken, hoe waardevoller zoekmachines als Google jou vinden. Een hoog doorklikratio (CTR) draagt bij aan een betere PageRank waardoor jouw positie in de resultaten kan stijgen. Als onderdeel van jouw SEO is een onweerstaanbare title tag dus onmisbaar.

Aan de slag met de meta title

Voordat je begint met schrijven, geven wij jou de belangrijkste tips mee voor een onweerstaanbare meta title! De ideale lengte van de meta title is maximaal 70 tekens en bevat het belangrijkste keyword en een call-to-action.

Een bezoeker moet direct zien wat er bij jou te halen valt. Om de ‘afzender’ helder te maken, is het aan te raden jouw bedrijfsnaam achterin de titel te zetten. Heb je een zeer sterk merk? Dan kun je deze vooraan zetten in plaats van het keyword. Ook is het belangrijk om te zorgen voor unieke titels én meta-omschrijving.

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?