Op veel sociale media kunnen advertenties geplaatst worden, zo ook op LinkedIn. Handig om jouw bedrijf te promoten bij jouw doelgroep én andere bedrijven. Wat zijn de mogelijkheden van LinkedIn ads?
Wat zijn LinkedIn ads?
LinkedIn is met 400 miljoen leden in meer dan 200 landen het grootste professionele netwerk ter wereld. Een advertentie op LinkedIn kan bestaan uit beeld, tekst of een video.
Deze advertenties kunnen op diverse plaatsen getoond worden, bijvoorbeeld aan de zijkant of een grotere advertentie tussen andere berichten op de startpagina. Om te adverteren, moet jouw bedrijf wel een eigen LinkedIn pagina hebben. Het aanmaken hiervan is gratis.
Jouw zakelijke doelgroep gericht bereiken
Door het wat formele karakter, is adverteren op LinkedIn vooral interessant voor bedrijven die zich richten op een zakelijke markt (B2B). Het segmenteren kan onder andere op basis van leeftijd, geslacht, locatie, branche of beroep.
Dit is meteen het grote verschil met Facebook, welke meer gericht is op interesses van personen. Ook specifieke groepen op LinkedIn kunnen getarget worden om jouw advertentie te tonen.
De kosten zelf in de hand
Bij het plaatsen van een LinkedIn ad profiteer je van lage opstartkosten en bepaal je zelf hoeveel geld jij uitgeeft. Betalen kun je doen per klik (CPC) of per 1000 weergave (CPW) en binnen deze betaalmethodes kun je een dagbudget instellen. Zo houd je grip op jouw uitgaven.
Online groei
Get in control,versnel de groei van je business
Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?