Conversie optimalisatie

Een prachtige website voorzien van de nieuwste technologische snufjes en flitsende video’s. Genoeg bezoekers die een kijkje nemen. Echter blijft het bij kijken, kijken en niet kopen of stappen zij zelfs naar de concurrent. Een goede kans dat het tijd is voor conversie-optimalisatie.

Wat is conversie optimalisatie?

Bij conversie-optimalisatie draait het om meer resultaat behalen uit hetzelfde aantal bezoekers. Of je nu wil dat bezoekers meer producten in hun winkelmandje leggen of een offerte aanvragen. Je bepaalt zelf welk(e) doel(en) van belang is/zijn en welke verbeterd moeten worden. Wat zijn de voordelen van het optimaliseren van conversies?

Achterover leunen en meer rendement behalen

Conversie-optimalisatie richt zich op het gedrag van de bestaande bezoekers in plaats van nieuwe bezoekers aan te trekken. Het voordeel hiervan is dat bestaande bezoekers al enige mate van interesse hebben en sneller geneigd zijn over te gaan tot actie. Ook zijn er geen ingrijpende veranderingen of A/B testen nodig om conversies zichtbaar te verhogen. Zo kun je denken aan het versimpelen van de stappen die een bezoeker moet nemen om bijvoorbeeld een offerte aan te vragen. Een groter rendement is op deze manier al snel behaald.

Zorg dat bezoekers op je website niet afhaken en behaal met kleine aanpassingen een groot resultaat.