Schema.org

Wanneer je wilt beginnen met het toevoegen van zogeheten rich snippets, is het handig om te weten welke gegevens je precies kunt markeren. Op de website schema.org vind je een schema voor gegevensmarkering.

Schema.org is een initiatief van o.a. Microsoft, Google en Yahoo! en zorgt eigenlijk voor een standaard die door alle grote zoekmachines ondersteund wordt. Door middel van microdata, mircroformats of RDFa kun je gestructureerde gegevens aangeven die zoekmachines als een extra stukje informatie kunnen weergeven bij een zoekresultaat.

Dit kunnen elementen zijn zoals beoordelingen of de prijs van een product. Bij een restaurant zie je dan bijvoorbeeld naast de paginatitel, omschrijving en een URL ook sterren als reviews en de openingstijden.

Het nut van rich snippets

Een goede investering in het markeren van gegevens voor rich snippets heeft zo zijn voordelen. Jouw verrijkte zoekresultaat levert gebruikers van zoekmachines direct nuttige informatie en helpt hen snel een keuze te maken. What’s in it for you?

De gebruiksvriendelijkheid en het opvallende uiterlijk van de zoekresultaat met rich snippets zorgen voor meer klikken die jou meer websiteverkeer opleveren. Door de verhoging van de doorklikratio (CTR) verover je ook nog een hoger plekje in Google. Kortom, je kunt rich snippets toevoegen voor zoekmachine optimalisatie én meer traffic.

Check altijd of de gemarkeerde gegevens hun werk doen en juist worden weergeven. Google biedt hiervoor een rich snippets testing tool die je gratis kunt gebruiken.

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?