Leadgeneratie

Wat is leadgeneratie en wat heb je ervoor nodig? Hiervoor is een integrale aanpak vereist waarbij typen traffic, capturing en nurturing samenwerken voor één doel: het doen van de eerste aankoop door een nieuwe klant.

Traffic plan

Verkrijgen van traffic an sich is niet de uitdaging. Het verkrijgen van relevante bezoekers die uiteindelijk zorgen voor conversies wel. Een traffic plan bepaal je aan de hand van behoefte en gedrag van de specifieke doelgroep, en de eigen mogelijkheden of beperkingen.

Of ze nu via zoekmachines, advertenties, social media of shareable content binnenkomen is hier niet relevant. Belangrijker is dat het genereren van traffic nooit op zichzelf staat, maar altijd een bestemming heeft: de landingspagina waarop de bezoeker het eerste contact zal leggen.

De leadmagneet

Klinkt net zo goed als het essentieel is in het leadgeneratie proces. De leadmagneet is een onweerstaanbare, hele specifieke, brok gratis waarde die je een prospect biedt in ruil voor zijn/haar contactgegevens. En vergis je niet, hoewel er nog geen geld bij komt kijken is dit wel degelijk een transactie. Vaak de eerste transactie met je potentiële klant. Met het juiste inzicht in de doelgroep bepaal je welke informatie enorm waardevol is voor potentiële klanten om aan te bieden.

Converterende landingspagina

De pagina waarop je leadmagneet wordt aangeboden, zal geoptimaliseerd moeten zijn voor conversie om ‘koude’ prospects om te zetten in warme leads. Het enige doel van de pagina is bezoekers te overtuigen om die éne actie te ondernemen.

Het struikelblok

Het doel is nog steeds om het aantal klanten te vergroten. Met het aanbieden van een leadmagneet wordt de prospect een lead, maar is het nog geen nieuwe klant. Met een zogenaamd ‘struikelblok’ bied je een betaalbaar product of dienst aan. Doel van het struikelblok is om de relatie fundamenteel te veranderen, van lead naar betalende klant.

De succesfactor is hier om het struikelblok aanbod onweerstaanbaar te maken voor de warme leads. Dit betekent in de meeste gevallen dat je iets moet verkopen tegen kostprijs of zelfs tegen verlies. Dat is niet erg, want het gaat hier niet om, om winst te maken met die ene transactie, maar om nieuwe klanten te winnen. De echte opbrengsten haal je vervolgens uit optimalisatie van de klantwaarde.

Wat levert het jou op als je ervoor kunt zorgen dat je 10% nieuwe klanten krijgt?

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?