Je klikt op een link uit de zoekresultaten die je leidt naar een website. Vlug scan je de pagina, maar vindt niet wat je zoekt. Binnen enkele seconden klik je verder naar een andere website. Helaas kwam de landingspagina niet overeen met jouw verwachtingen.
Wanneer je een goede positie in de zoekresultaten hebt veroverd, biedt dit nog geen garantie voor veel conversies. De bezoeker moet snel kunnen vinden waar diegene naar op zoek is. Zorgen voor een relevante en goed ingerichte bestemmingspagina is daarom een belangrijk speerpunt binnen conversie optimalisatie.
Zoekmachine optimalisatie (SEO) en adverteren
Landingspagina’s zijn niet altijd terug te vinden op de website. Soms worden deze speciaal gemaakt om beter gevonden te worden in zoekmachines op internet. De positie van jouw website of advertentie in zoekmachines wordt namelijk mede bepaald door jouw zoekwoorden en de landingspagina.
Sluit de landingspagina goed aan op de ingetypte zoekopdracht? Dan heb je meer kans op een hogere positie in de zoekresultaten. Wanneer je gebruik maakt van zoekmachineadverteren kan een relevante bestemmingspagina zelfs de kosten per klik verminderen.
Een succesvolle landingspagina maken
Hoe maak je jouw landingspagina zo relevant mogelijk? Met een aantal simpele stappen zorg je dat bezoekers vinden waar ze naar zoeken en vervolgens actie ondernemen. Geef de bezoeker het gevoel op de juiste plek te zijn beland.
Wanneer de pagina heel anders is dan het in de zoekresultaten deed vermoeden, klik je snel weg. Houd de landingspagina simpel en zorg voor een duidelijke call-to-action. Het moet direct duidelijk zijn wat de bezoeker moet doen. Of het nu gaat om een aankoop of het plaatsen van een reservering. Met buttons en terugkerende zoekwoorden geef je hen het juiste zetje.
Online groei
Get in control,versnel de groei van je business
Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?