Klantwaarde optimalisatie

Klantwaarde optimalisatie

Wat is klantwaarde optimalisatie? Kennis over gedrag van je bezoekers en klanten levert twee inzichten op: voorkeuren en obstakels. Als je beter zicht hebt op de voorkeuren van je doelgroep, ben je veel beter in staat om je aan te passen aan je potentiële klant.

Je kunt aanbiedingen bedenken die naast je kernproduct direct aansluiten bij een behoefte. En met het wegnemen van obstakels (technisch, functioneel, usability, verleiding) binnen je website vergoot je het slagingspercentage van conversies. Beide vergroten de gemiddelde opbrengst per klant. Zo optimaliseer je de klantwaarde.

Cross- en upsell

Wat kun je aanbieden als een cross– of upsell? Wat kun je bundelen met je kernproduct? Flinterdunne marges op verkoop van producten en diensten maak je goed met garanties, verzekeringen, installatie, premium service etc.

Bij de checkout geef je aan wat anderen kochten, of wat erg goed bij het product zou passen. Allemaal onderdelen die opbrengsten maximaliseren. Bij klantwaarde optimalisatie denk je niet alleen aan je kernproduct. De winst zit niet in de hamburger, maar in de frietjes en de cola.

Klantwaarde optimalisatie, hoe je dat?

Klantwaarde optimalisatie, hoe je dat?

Verhoog het aantal transacties per klant met een uitgekiend plan om de weg terug te stimuleren. Het doel van de terugweg is om frequente, strategische communicatie met klanten en leads te hebben, waardoor ze vaker bij je kopen of je inhuren.

Je kunt nieuwe leadmagneten, struikelblokken, kernproducten of cross- en upsell opties aanbieden. Houd communicatie in stand met email marketing, content marketing, social media, search of adverteren. Vergroot het aantal contactmomenten met je bestaande klanten, en de frequentie van transacties gaat omhoog.

Wat levert het jou op als je ervoor kunt zorgen dat bestaande klanten 10% meer uitgeven, en dat vervolgens 10% vaker doen? Dat is klantwaarde optimalisatie.

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?