Hoger in Google komen in 2022

Hoe kan je website hoger in Google komen? Dit kan je doen door middel van zoekmachine optimalisatie, beter bekend als SEO (Search Engine Optimization). Dit kan soms heel technisch zijn, maar er zijn ook een aantal manieren die je kan toepassen zonder de hulp van een SEO specialist.

In dit artikel kijken we voornamelijk naar de manieren om organisch bovenaan in Google te komen. Daarnaast bespreken we kort hoe je door middel van zoekmachine adverteren sneller resultaat kan boeken.

Na het lezen van dit artikel heb je hopelijk antwoord op de vraag: hoe kom ik hoger in google?

Hoe kom je hoger in de Google zoekresultaten?

Om hoger in de Google zoekresultaten te komen is het verstandig om tijd te investeren in SEO. De werkzaamheden kan je verdelen in ”On-page SEO” en ”Off-page SEO’‘. Start je net je eigen website en wil je nog geen geld uitgeven aan een SEO specialist? Dan is het voor jou het interessantst om eerst naar On-page SEO te kijken.

Ook is het mogelijk om zelf aanpassingen te doen aan de achterkant van de website (Off-page SEO), echter kan dit soms behoorlijk technisch worden. Daarom kiezen veel bedrijven er voor om hier een SEO specialist voor in te schakelen.

Wat is On-page SEO?

Wanneer je weinig ervaring hebt in SEO, is On-page optimalisatie waarschijnlijk het gene waar je je het best op kan focussen. On-page SEO draait voornamelijk om sterke content, die goed inspeelt op de zoekintentie van de gebruiker.

Google stuurt de laatste jaren steeds meer naar kwalitatieve content en steeds minder naar technische SEO. Zo helpt het tegenwoordig niet meer om bijvoorbeeld 1000x een zoekwoord op je pagina te plaatsen om zo hoger te ranken. In plaats daarvan kan je beter een zo goed mogelijke pagina rond het zoekwoord bouwen die zowel visueel als contextueel interessant is voor de gebruiker.

Stap 1: de juiste zoekwoorden vinden

Om on page optimalisatie te kunnen doen is het belangrijk om goed te kijken naar welke zoekwoorden interessant zijn voor je website. Dit doe je door middel van een zoekwoordonderzoek. Om te kijken naar interessante zoekwoorden kan je het beste in de zoekwoord planner van Google Ads kijken.

De keyword planner geeft een accuraat beeld van zoekvolumes (hoevaak er per maand op een zoekterm wordt gezocht), de concurrentie op een zoekwoord en de verwachte stijging of daling in zoekvolume voor de komende maanden.

Gerelateerde zoekwoorden

Een ander voordeel van de Google zoekwoord planner is dat het ook voorbeelden geeft van gerelateerde zoekwoorden. Is er bijvoorbeeld veel concurrentie op een bepaald zoekwoord waarop gevonden wil worden? Misschien kan je dan een van de andere relevante zoekwoorden kiezen waarop je gevonden wil worden.

Long tail zoekwoorden

Heb je een gloednieuwe website en heb je nog een zwak domein? Dan is het misschien interessant om te kijken naar long tail zoekwoorden. Dit zijn langere specifieke zoekwoorden waar waarschijnlijk wat minder op wordt gezocht, maar waar je wel minder concurrentie ervaart.

Voorbeeld: in plaats van focussen op het zoekwoord ”kamperen”, kan je ervoor kiezen om specifiek op het zoekwoord ”kamperen bij de boer” te optimaliseren. Met deze long tail zoekwoorden heb je waarschijnlijk een grotere kans om hoger in google te komen en kan je op den duur alsnog op het woord ”kamperen” gevonden worden.

Suggesties voor relevante zoekwoorden binnen de Google zoekwoord planner
Na het invoeren van een zoekwoord geeft Google meerdere zoekwoordideeën.

Stap 2: Zoekintentie in kaart brengen

Voordat je je pagina gaat optimaliseren op het door jouw gekozen zoekwoord is het essentieel om de zoekintentie van de gebruiker in kaart te brengen. Kijk hiervoor goed naar de zoekresultaten in Google. De zoekintentie kan voor elk specifiek onderwerp zeer verschillend zijn.

Zie je pagina’s met veel tekst? Dan wil de gebruiker waarschijnlijk geïnformeerd worden. Zie je pagina’s waar je direct en makkelijk een aankoop kan doen? Dan is de zoekintentie waarschijnlijk transactioneel. Zie je pagina’s waarbij je snel naar een andere website geleid kan worden (denk bijvoorbeeld aan startpagina.nl)? Dan is de zoekintentie voornamelijk navigerend.

Het is belangrijk om de zoekintentie goed in kaart te brengen. Wanneer je op het zoekwoord ”sneakers kopen” gevonden wil worden en je ziet voornamelijk webshops in de top 10 resultaten staan, dan moet je natuurlijk geen lappen tekst schrijven.

In dit geval is het wellicht beter om d.m.v. een mooie en korte pagina het aankoopproces makkelijker te maken. Google snapt de zoekintentie van de gebruiker steeds beter en het is dan ook cruciaal voor je zoekpositie om hier goed inzicht in te krijgen.

Stap 3: Content

Je hebt je relevante zoekwoorden bepaald. Je kent de zoekintentie van de gebruiker. Wat nu? Tijd om op jouw pagina zo goed mogelijk in te spelen op de door jou gekozen zoekwoorden. De beste manier om dit te doen is om top kwaliteit content neer te zetten.

Unieke content

Dit kan op meerdere manieren, maar het belangrijkste om in gedachte te houden is om er voor te zorgen dat jouw content uniek is t.o.v. de concurrentie. Zorg dat je nooit content klakkeloos kopieert van andere pagina’s. Google herkent dit direct en dit kan schadelijk zijn voor de vindbaarheid van je gehele website.

Zodra je content gaat schrijven zijn er meerdere factoren om rekening mee te houden:

  • Zorg dat je content uniek is. ”Duplicate content” kan je namelijk een straf opleveren.
  • Je tekst moet makkelijk leesbaar zijn, denk aan je schrijfstijl.
  • De tekst moet makkelijk te scannen zijn. Gebruik dus veel headers.
  • Gebruik veel paragrafen (elke 3 regels) en vermijd lange alinea’s vol tekst.
  • Verwerk het zoekwoord in je headers en meerdere malen in de tekst.
  • Kijk naar de vragen in het ”mensen vragen ook” gedeelte in Google en verwerk deze vragen in je headers.
  • Gebruik synoniemen van het zoekwoord in de headers.
  • Zorg dat je keyword density in orde is, idealiter vermeld jij het hoofd-zoekwoord vaker dan je concurrent. Forceer dit echt niet té veel.
  • Werk met unieke media zoals afbeeldingen en video’s.
  • Zorg dat het zoekwoord ook in de URL van de pagina staat.
  • Gebruik indien mogelijk meer woorden dan de pagina met de meeste woorden in de top 10 zoekresultaten in Google.

Heb je bovenstaande punten geïmplementeerd? Dan kom je al een heel end. Natuurlijk is er ook een technisch SEO gedeelte, maar omdat Google steeds meer op goede content aanstuurt kan je met sterke content al ver komen. Zelfs met een gloednieuwe website!

Stap 4: Verdere zoekmachine optimalisatie

Zodra je klaar bent met je content zijn er nog een aantal punten die je kan optimaliseren. Dit kan je doen zonder al te veel technisch verstand van SEO te hebben.

Mobile first

Een zeer belangrijk onderdeel in SEO is tegenwoordig het mobiele uiterlijk van jouw pagina. Is jouw website mobielvriendelijk? Google werkt tegenwoordig steeds liever met websites die mobielvriendelijk zijn. Daarom heeft Google een aantal jaar terug de ”mobile first” campagne gebruikt.

Aangezien er in veel branches een hoger percentage zoekopdrachten via mobiel binnenkomt dan via desktop, ziet Google dit als een

Veilige website

Wil je hoger in google komen, dan is het zeer belangrijk dat je een veilige website hebt. Je moet dan ook altijd over een SSL certificaat beschikken. Zoekmachines zien direct wanneer je website niet veilig is, wat desastreus kan zijn voor je zoekposities.

Je kan een veilige website herkennen aan het ”slotje” dat links van de URL staat:

Slotje in URL van een veilige website
Het slotje toont aan dat je je op een veilige pagina bevindt.
Meta tags

Elke pagina heeft altijd meta tags nodig. Dit bestaat uit een pagina titel en een meta description. Dit heeft Google nodig om goed te begrijpen waar de pagina over gaat. Indien je WordPress gebruikt dan kan dit makkelijk via de Yoast plugin.

Zorg dat je het zoekwoord waar je op wil focussen zowel in de pagina titel als de meta description zet. Verder is het belangrijk om het toegestane aantal tekens zo goed mogelijk te gebruiken om te beschrijven waar jouw pagina over gaat.

Een voorbeeld voor het invullen van je meta tags.
Het zoekwoord staat in zowel de paginatitel als de meta omschrijving. Zorg dat je goed beschrijft waar jouw pagina over gaat.
Interne Linkstructuur

Zorg dat je zoveel mogelijk werkt met interne links. Schrijf je op je pagina rond kamperen ook over verschillende types tenten en heb je hier toevallig al een pagina voor? Zorg dat je dan ook een interne link naar die pagina plaatst. Een goede interne linkstructuur kan Google helpen om beter te begrijpen waar de pagina over gaat.

Redirects

Het komt regelmatig voor dat er ”redirects” voor komen op een pagina. Dit zijn links die net iets anders zijn geschreven dan de uiteindelijke bestemming-URL. Er mist dan bijvoorbeeld een slash aan het einde van de URL. Google ziet dit als schadelijk en dit kan je ranking eventueel tegen werken.

Zorg dan ook dat je altijd de exacte URL van de bestemmingspagina gebruikt!

Gebruik je een externe bron? Gebruik dan ook externe links. Soms voelt het misschien raar om links naar andere websites te plaatsen, maar dit kan zeker ook voordelen hebben. Ook in dit geval kan het Google beter laten begrijpen waar de website over gaat.

Wat is off-page SEO?

Je content staat klaar, alle meta tags staan en alle links staan goed ingesteld. De basis staat er, maar er is altijd meer om te optimaliseren. Er is namelijk ook veel optimalisatie die gedaan kan worden aan de achterkant van de website. Dit heet Off-page SEO.

Off-page SEO kan vaak erg technisch worden en dit is het punt waar bedrijven vaak overschakelen naar een SEO specialist. Een groot gedeelte van off-page SEO bestaat uit het oplossen van technische issues, die de vindbaarheid van je website kunnen schaden. Een ander zeer belangrijk onderdeel is Pagespeed. Je pagina moet snel ingeladen kunnen worden.

Pagespeed

Google gebruikt Pagespeed als een indicator om te zien hoe snel jouw pagina wordt ingeladen. De Pagespeed van jouw pagina kan je zien via Google Pagespeed Insights. Scoort jouw pagina laag? Dan kan dit schadelijk zijn voor jouw positie in Google.

Een voorbeeld van een Pagespeed score in de PageSpeed Insights tool van Google
Google Pagespeed Insights geeft een prestatiescore op basis van meerde statistieken.

De Pagespeed is een zeer belangrijke factor zodra iemand op een zoekresultaat klikt. Het is natuurlijk een onprettige ervaring om lang te moeten wachten tot een pagina geladen is. Dit kan je zelfs potentiële klanten kosten.

Er zijn meerdere factoren die je Pagespeed bepalen. Zo kunnen scripts langzaam ingeladen worden, zijn er afbeeldingen die te groot zijn en zijn er plugins die je Pagespeed kunnen tegenwerken.

Wil je weten hoe je je Pagespeed kan verbeteren? Kijk dan even op onze Pagespeed pagina.

SEO issues in kaart brengen

Hoe breng je deze issues in kaart? SEO specialisten gebruiken hier meestal tools voor. Zo kan je in tools als Ahrefs of Contentking zien welke SEO issues er spelen, op welke URL’s deze aanwezig zijn en hoe je het kan oplossen.

Voorbeeld van SEO tool waar aangegeven wordt welke SEO issues er spelen.
Tools als Ahrefs geven gedetailleerd aan welke issues er spelen, en waar deze opgelost moeten worden.
Welke SEO issues zijn het urgentst om op te lossen?
Meta tag issues

Zoals eerder beschreven is het belangrijk om je meta tags in orde te hebben. Zorg dat ze niet te lang of te kort zijn en zorg dat het zoekwoord er altijd in vermeld staat.

Broken links en redirects

Plaats altijd de exacte link van een URL wanneer je een link op je pagina plaatst. Het kan ook voorkomen dat een URL helemaal niet meer werkt. Dit noemen we een broken link. Broken links kunnen opgespoord worden via verschillende tools en moeten direct verholpen worden. Deze links ziet Google als schadelijk voor je vindbaarheid.

404 oplossen met een 301 permanent redirect
Na het klikken op een broken link kom je op een error 404 pagina terecht.
Alt tags

Een veel voorkomende issue is alt tags die niet zijn ingevuld. Alt tags kan je zien als een soort beschrijving van een afbeelding. Vul altijd de alt tag in als je je afbeeldingen upload. Op deze manier begrijpt Google beter waar je pagina over gaat en heb je ook nog eens kans om in de Google afbeeldingen gevonden te worden!

Voorbeeld van het invullen van een alt-tag
tWanneer je in WordPress klikt op een afbeelding die je hebt geüpload, kan je rechts in het scherm een Alt tag (alt tekst) invullen
Verdere mogelijke issues:
  • Orphan pages: Dit betekent dat er geen interne links binnen jouw website naar de pagina is te vinden.
  • Pagina wordt niet geïndexeerd: In dit geval wordt je pagina niet in de zoekresultaten opgenomen door Google.
  • Link naar HTTP pagina: Zorg dat je altijd naar HTTPS linkt, anders krijgen gebruikers een waarschuwing dat de pagina niet veilig is.
  • H1 issues: Zorg dat je H1 header altijd goed staat ingesteld. Zet het door jou gekozen zoekwoord in de H1 en zorg dat hij niet te lang of te kort is.
  • Dubbele H1: Er mag maar 1 H1 header op een pagina aanwezig zijn.
  • Sitemap issues: In je xml sitemap moeten alle pagina’s staan waar je op gevonden wilt worden. Zorg dat hier bijvoorbeeld geen redirect of no-index pagina’s tussen staan.

Dit zijn een aantal voorbeelden van issues waar SEO specialisten regelmatig mee bezig zijn. Er zijn nog meer mogelijke issues, vaak gaat die samen met website development. Wil je weten welke SEO issues er op jouw website spelen? Vraag dan een gratis Quickscan aan.

Een bijna op zichzelf staande SEO strategie is het vergaren van backlinks. Dit zijn links die vanaf een externe bron (andere website) naar jouw website linken. Google hecht veel waarde aan een link vanaf een sterk domein rond een relevant onderwerp.

Linkbuilding

Een manier om backlinks te vergaren is d.m.v. linkbuilding. Bij linkbuilding neem je contact op met andere website eigenaren met het verzoek om links naar jouw website te plaatsen. Dit kan veel tijd in beslag nemen en het is dan ook maar de vraag of dit nog de meest effectieve manier is om een hogere positie in Google te krijgen.

Is dit de enige manier om backlinks te verkrijgen? Nee, tegenwoordig helpt het steeds meer om simpelweg ijzersterke content op je website te hebben. Dient jouw pagina als een unieke informatiebron? Dan zul je merken dat andere webpagina’s jouw website als bron gebruiken en hopelijk links naar jouw pagina plaatsen.

Een andere manier om backlinks te krijgen is om links te kopen. Dit raden wij echter sterk af. Het kan namelijk dat de links van onbetrouwbare pagina’s komen. Zodra Google hier lucht van krijgt bestaat er een kans dat je pagina (of zelfs je gehele website) wordt gestraft en verdwijnt uit de Google ranking.

Je pagina bijhouden

Je content staat als een huis, er spelen weinig tot geen SEO issues en je Pagespeed is goed. Wat nu? Helaas houdt het hier meestal niet op. Het is belangrijk om bij te houden hoe hoog je staat in de organische zoekresultaten, wat de concurrentie doet en om eventueel aanpassingen te doen op de pagina.

Om te weten hoe goed jouw pagina presteert is het belangrijk om te weten waar je kan zien hoe hoog de pagina in Google staat.

Hoe kan je zien hoe hoog je staat in Google?

De makkelijkste manier om te zien hoe hoog je staat in Google is via Google Search console. In Google search console kan je onder het tabje ”prestaties” kan je makkelijk je organische posities in Google zien. Het voordeel van search console is dat dit een gratis tool is en dat de data van Google zelf komt.

Ranking tools van externe partijen

Om te zien hoe hoog je staat kan je gebruik maken van verschillende websites. Onze voorkeuren gaan uit naar Ahrefs en Accuranker. Helaas zijn er tegenwoordig nog maar weinig tools die gratis te gebruiken zijn. Dit is dan ook een reden waarom veel bedrijven een SEO specialist inschakelen.

Overzicht van zoekposities binnen Ahrefs
In tools als Ahrefs zie je al je zoekposities op een rijtje en kan je zien hoe je zoekposities gestegen of gedaald zijn.

Het voordeel van deze betaalde tools is dat je makkelijk kan zien hoeveel je zoekwoorden zijn gestegen of gedaald in de google ranking. Daarnaast kan je makkelijk je eigen website vergelijken met concurrenten en op basis van deze informatie je website optimaliseren.

Zoekmachine adverteren via Google Ads

Wil je jouw site hoger in google krijgen, maar heb je geen geduld of tijd voor al het bovenstaande? Dan is het misschien een idee om te adverteren via Google Ads. Op deze manier betaal je dus voor je verkeer en hoef je niet te wachten tot jouw pagina eindelijk organisch bovenaan staat.

Wat zijn de voor- en nadelen van adverteren in Google Ads (SEA)?

Adverteren via Google Ads is een belangrijk onderdeel van online marketing en heeft zijn voor en nadelen. Zo trek je bijvoorbeeld snel gebruikers naar je pagina, maar betaal je wel voor dit verkeer. Wij zetten de voor- en nadelen op een rijtje.

Voordelen

  • Door te adverteren op Google Ads kan je op een snellere manier hoger in google komen. Dit hangt wel af van je budget en de kwaliteit van je advertentie.
  • De advertenties kunnen nog boven de organische zoekresultaten staan. Zo kan je in feite nog een hogere positie in de zoekresultaten krijgen dan wanneer je aan zoekmachine optimalisatie doet. Dit zorgt dan ook meestal voor een hogere CTR (click through rate).
  • Adverteren via Google is een goede manier om je merkbekendheid te verbeteren. Je kan in korte tijd veel publiek naar je website trekken. Dit kan indirect ook effect hebben op je organische resultaten. Gebruikers die bekend zijn met je merk kunnen in de toekomst meer zoekopdrachten doen op een bepaald onderwerp rond jouw website.
  • Via Google Ads krijg je inzicht in de verschillende gebruikerssegmenten die je pagina bezoeken. Je kan er vervolgens eventueel voor kiezen om een remarketing campagne te starten. Op deze manier worden gebruikers die jouw website hebben bezocht opnieuw geconfronteerd met jouw advertenties. Daarnaast kan je er voor kiezen om nieuwe gebruikers te targeten binnen hetzelfde type segment van gebruikers die jouw website hebben bezocht.

Nadelen

  • Adverteren binnen Google Ads neemt kosten met zich mee. De kosten verschillen per zoekterm. Het is dan ook niet direct aan te raden indien je met een klein budget werkt. Je betaalt per klik, per vertoning of per conversie.
  • Campagnes zijn tijdsgebonden. Zo ben je vaak niet 24/7 zichtbaar, maar kiest Google op basis van haar algoritmes en het beschikbare budget de beste tijd om jouw advertenties te tonen.
  • Het opzetten en onderhouden van Google Ads campagnes vereist kennis. Ook al heeft Google opties om ”beginner-vriendelijke” campagne in te zetten, de resultaten zijn meestal veel beter wanneer je zelf de campagne aanmaakt en blijft optimaliseren. Daarom is het aan te raden om hier een SEA specialist voor in te schakelen.

Heb je budget over en weinig tijd voor het website optimaliseren? Dan is adverteren misschien een mooie oplossing om toch hoger in google te komen op korte termijn. Lees je in dat geval dan wel goed in. Google biedt gelukkig zelf een aantal leermodules aan, deze kan je vinden in de Skillshop.

Website optimaliseren over de langere termijn

Je ziet dat meerdere webpagina’s een hogere positie in de zoekmachines krijgen en Google krijgt steeds beter in de gaten waarover jouw website gaat. Potentiële klanten weten jouw webpagina’s steeds beter te vinden, maar hoe houd je dit nu vast?

Blijf je pagina optimaliseren

Stel je staat op nummer 1 in de organische zoekresultaten op een bepaald onderwerp. Hoef je er dan nooit meer naar om te kijken? Nee, ten eerste moet je altijd de posities van de zoekwoorden waarop je gevonden wil worden in de gaten houden.

Concurrentie zit niet stil

De concurrentie zit ook niet stil en wil ook hoger in google komen. Daarom is het belangrijk om je content af en toe kritisch onder de loep te nemen en verversen zodra dat nodig is. Zorg altijd dat je je pagina blijft optimaliseren voor de juiste zoektermen.

SEO checklist

Het is aan te raden om elke 6 maanden na het publiceren van webpagina’s een checklist aan te houden om te kijken of je pagina nog SEO proof is:

  • Is je tekst nog wel relevant?
  • Speelt de meta omschrijving nog goed ingesteld op het specifieke onderwerp?
  • Zijn er misschien nieuwe afbeeldingen nodig?
  • Wat doen concurrenten die op hetzelfde zoekwoord vindbaar zijn?
  • Zijn er nieuwe andere pagina’s waar je eventueel vandaan en/of naartoe kan linken?
  • Staan de juiste zoekwoorden in de headers?
  • Staan er synoniemen van het zoekwoord in de headers?
  • Past het UX/UI design nog bij het betreffende onderwerp?
  • Is de spelling / grammatica in orde?
  • Zijn de afbeeldingen uniek?
  • Werken alle interne links nog?
  • Kan er video content toegevoegd worden?
  • Mocht je ruimte vrijgemaakt hebben voor advertenties, zijn die niet te agressief aanwezig?
  • Is de pagina deelbaar? (via social media bijvoorbeeld)
  • Staat het jaar in de content? Je kan je content relevanter maken door bijvoorbeeld ”hoger in google komen in 2022” te schrijven in je H1.
  • Doe je aan bronvermelding? Wees niet bang om links naar andere websites te plaatsen.
  • Werk je met een korte url? Soms is het onvermijdelijk, maar probeer de pagina url niet te lang te maken.
  • Worden de relevante vragen (mensen vragen ook) in de content beantwoord?
  • Zijn er backlinks aanwezig?

Houd je website gezond

Naast de content op specifieke webpagina’s is het belangrijk om de gehele website gezond te houden. Blijf dus goed in de gate houden of er geen nieuwe SEO issues voorkomen op de verschillende pagina’s.

Daarom zijn de eerder benoemde tools handig, aangezien die vaak real-time je website ”crawlen”. Op basis van die informatie kan je direct aanpassingen doen, mochten er issues optreden op je website.

Kijk af en toe naar nieuwe zoektermen

Staan je zoekwoorden hoger in google, maar neem het aantal bezoekers op je pagina af? Dan is het misschien handig om te kijken of de zoektermen waar je je pagina op geoptimaliseerd hebt nog wel genoeg volume hebben.

Trend prognose in zoekvolume

Dit kan je zien in je ranking tools, maar je kan ook Google Ads gebruiken door m.b.v. de zoekwoord planner de zoekvolumes in kaart de brengen. Zo kan je bijvoorbeeld ook trend in volume zien. Google weet ongeveer hoeveel een zoekwoord de komende maanden in zoekopdrachten gaat stijgen of dalen.

Zie je bijvoorbeeld dat je zoekvolume de afgelopen 3 maanden met 200% is gaan stijgen, dan is er natuurlijk weinig reden om op andere zoektermen te gaan focussen.

voorbeeld van wijziging in zoekvolume binnen de zoekwoordplanner van Google Ads
Volgens Google Ads wordt er de afgelopen 3 maanden 235% meer gezocht op het zoekwoord ”camping in de buurt”.

Ziet de prognose er weinig rooskleurig uit? Op basis van de informatie in de zoekwoordplanner kan je direct andere relevante zoekwoorden zien en eventueel daar je pagina op afstemmen.

Zoekwoorden aanpassen

Indien je voor andere zoektermen kiest, zorg dan wel dat je weer goed kijkt naar het bovenstaande stappenplan. Zo is het belangrijk dat je de zoekwoorden in je meta omschrijving, de pagina titel en in de headers zet.

Het effect van SEO

Na alle bovenstaande stappen te hebben doorlopen ga je op den duur steeds meer resultaat boeken. Zoekmachine optimalisatie kan soms lastig zijn en er is veel geduld voor nodig, maar het resultaat kan veel voldoening geven.

Met een goede SEO strategie kan je honderden, zo niet duizenden euro’s op online verkeer besparen. Daarom is SEO optimalisatie tegenwoordig een onmisbare tak in online marketing.

Zodra er meerdere zoekwoorden hoog in de zoekmachines staan zul je zien dat het in de toekomst makkelijker wordt om ook op andere zoekwoorden te ranken. Nu weet google beter waar jouw website over gaat en beginnen de zoekmachines je andere pagina’s ook sneller op te pikken.

Je zult zien dat rankings voor meerdere zoektermen in de zoekmachines gaan stijgen. Dit zorgt voor meer verkeer, meer leads en hopelijk uiteindelijk tot meer resultaat binnen jouw bedrijf.

Stijging van organisch verkeer en organische zoekwoorden die vindbaar zijn in Google
Een stijging in organisch verkeer op je website gaat vaak gepaard met een stijging van het aantal zoekwoorden waarop jouw website vindbaar is.

Ook al wordt je beter gevonden, het is belangrijk dat je nooit verzaakt in het optimaliseren van SEO. SEO is een lange termijn strategie en de concurrentie zit ook niet stil. Blijf content publiceren, blijf kijken naar interessante zoekwoorden en zorg dat jouw website gezond blijft.

Op deze manier kan het bijna niet anders dat jouw zoekwoorden hoger in Google komen.

Geen tijd voor optimalisatie?

Online marketing kan natuurlijk behoorlijk tijdrovend zijn. Daarom maken mensen gebruik van een SEO specialist of een online marketing bureau. Bij Control hebben wij al jaren ervaring met bedrijven in verschillende segmenten.

Of je nu een gloednieuwe website hebt of niet, wij kunnen ervoor zorgen dat jouw doelgroep je website bezoekt. Neem gerust een kijkje bij onze diensten of boek vrijblijvend een videocall in.

Samen zorgen we er dan voor dat jouw zoekwoorden hoger in Google komen.

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?