H2 tag

Een lange tekst op je beeldscherm zonder tussenkoppen; daar waagt bijna niemand zich aan. Tussenkopjes vergroten de leesbaarheid van een tekst waar je jouw lezer een groot plezier mee doet. Ook zoekmachines hechten waarde aan een tussenkop.

Deze kun je markeren met de zogeheten H2 tag. Met deze header tag breng je structuur aan in jouw webteksten wat zoekmachineoptimalisatie (SEO) ten goede komt. De titel wordt opgemaakt als een tussenkop en zoekmachines zijn op de hoogte van jouw aanwijzing.

Diverse HTML header-tags

Zeer waarschijnlijk hebben de teksten op jouw website ook een titel. Deze titel krijgt de H1 tag toegewezen. Deze is slechts één keer te gebruiken, in tegenstelling tot de H2 tag. Teksten kunnen namelijk voorzien zijn van meerdere tussenkoppen.

Werk je met paragrafen? Dan kun je deze markeren met de tags H3 t/m H6. Hoe hoger het getal in de tag, hoe minder relevant de keywords voor zoekmachines zijn. Wil je de H2 tag in WordPress toevoegen?

Dan zet maak je gebruik van de code titel in het tekstgedeelte. Voor titels en paragrafen wijzig je uiteraard het getal.

Lezers én zoekmachines tevreden houden

Maak je gebruik van goed geschreven header tags, dan kan dit een positieve invloed hebben op jouw positie in de zoekresultaten. Hecht je waarde aan zoekmachine optimalisatie? Header tags zijn dan zeker onmisbaar. Om een H2 tag SEO-vriendelijk te maken zijn er enkele dingen die je in gedachten moet houden. Verwerk relevante trefwoorden in jouw tussenkop en wek de interesse van de lezer op.

Daarnaast moet de tussenkop wel aansluiten op de inhoud van de alinea. Wek je een totaal andere indruk, dan schept dit verwarring en surft je lezer wellicht verder. Al met al moet je rekening houden met de lezer, maar ook met zoekmachines. Geen inspiratie of op zoek naar relevante keywords? Doe een zoekwoord analyse of gebruik de zoekwoordplanner van Google.

Online groei

Get in control,versnel de groei van je business

Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?