Je hebt vast weleens in Google gezocht naar een stofzuiger of sneakers. Grote kans dat de productadvertenties aan de zijkant jouw aandacht trokken. Een afbeelding én prijs om direct een indruk te geven van het artikel. Google Shopping advertenties zetten jouw product in de schijnwerpers.
Wat is Google Shopping?
Google Shopping is een productvergelijkingspagina op Google. Shopping advertenties worden weergegeven als een afbeelding van een product met hieronder productinformatie en de naam van de winkel. Deze advertenties zijn te zien in het Google Shopping gedeelte, maar ook naast de zoekresultaten van Google. Google Shopping werkt alleen voor fysieke producten. Wél interessant dus wanneer je bijvoorbeeld schoenen verkoopt, maar niet als je een taxibedrijf hebt of een andere dienst verleent. Bekijk welke vormen van display adverteren wellicht wel effectief zijn indien jij een service aanbiedt.
What you see is what you get
Voor bezoekers zijn Shopping advertenties handig omdat zij in één oogopslag de belangrijkste aspecten van het product zien waar diegene naar op zoek is. De advertenties van concurrenten die worden weergegeven, geven de mogelijkheid om snel te vergelijken. Voor jou is dit gunstig omdat dit kan zorgen voor een hogere klikfrequentie en meer relevante clicks. Indien je gebruik maakt van tekstadvertenties in Google, kunnen deze tegelijkertijd worden weergegeven met de Shopping ad.
Met de productadvertenties heb je een brede zichtbaarheid, ook zonder groot budget. Betalen doe je enkel als iemand op de advertentie klikt (CPC). De resultaten van de Shopping campagne kun je bekijken in Adwords om deze waar nodig bij te sturen.
Online groei
Get in control,versnel de groei van je business
Klaar voor meer bezoekers en conversies? Of wil je een nieuw project lanceren en benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen?