Display adverteren

Tijdens het bezoeken van diverse tuincentra websites kom je in een banner die handige gereedschapskist tegen die je eerder al bekeken had. Je twijfelt nog. Maar na een paar keer geconfronteerd te worden met de advertentie, leg je het product toch in het winkelmandje. Zou deze vorm van display adverteren ook voor jouw bedrijf kunnen werken?

Wat is display adverteren?

Display adverteren is het plaatsen van reclamebanners of video’s op websites. Deze manier van adverteren is erg interessant wanneer je een specifiek product of dienst wil benadrukken, meer naamsbekendheid of conversies wil realiseren. Voor de plaatsing van display advertenties wordt het Google Display Netwerk gebruikt. Hieronder vallen veel gevarieerde websites, waaronder Youtube. Adverteren kost nu eenmaal geld, maar met display adverteren heb je de kosten zelf in de hand. Door Adwords aan Google Analytics te koppelen, kun je de effecten van de advertenties blijven monitoren en jouw displays optimaliseren. Wat zijn nu de grootste voordelen van display adverteren?

Twijfelende en potentiële klanten binnen halen

Display adverteren is gericht adverteren. Advertenties worden geplaatst op websites die aansluiten bij het profiel van jouw doelgroep of jouw product of dienst. Wel zo relevant voor de bezoeker en levert bovendien meer conversie op. Geavanceerde opties maken het mogelijk om o.a. de weergave van jouw advertentie op specifieke tijdstippen in te plannen. De juiste doelgroep bereiken op het juiste moment!

Potentiële klanten maken kennis met jouw product of dienst, maar ook twijfelende klanten kunnen over de streep worden getrokken. Door het gebruik van display advertenties kun je een specifieke bezoeker opnieuw confronteren met het product dat hij of zij al heeft bekeken maar nog niet heeft gekocht. Verleiden tot de klant toehapt.